اخبار گردشگری

راه‌های مقابله با مقاصد شلوغ گردشگری

اگر شما هم از کسانی هستید که دائماً در حال سفر هستید و شهرهای مختلف دنیا را گشته‌اید، به‌احتمال‌زیاد با بسیاری از مقاصد گردشگری شلوغ جهان آشنایی دارید و می‌دانید که این مکان‌های توریستی در یک زمان خاص از سال به حدی شلوغ می‌شوند که بازدید از آنها را سخت می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم برخی از این شهرها را معرفی کنیم و راه‌های مقابله با این شلوغی‌ها را نیز ذکر کنیم. پس با کوله پشتی همراه باشید!

راه‌حل مقابله با شلوغی

اماکن گردشگری شلوغ دنیا
به‌طورکلی، اماکن گردشگری و توریستی شلوغ دنیا را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد که هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارد:

• شهرهای مهم تاریخی از جمله بارسلونا، رم، فلورانس و ونیز، لندن و پاریس در ماه‌های اوج بازدیدکننده.

• شهرهای کوچک و شهرستان‌ها و جاذبه‌های جداگانه‌ای با زیربنای محدودی که به هنگام تجمع بازدیدکنندگان می‌توانند به طور کامل قفل شوند و امکان حرکت نداشته باشند.

• برخی از شهرهای کوچک و جذاب که با حتی بازدیدکنندگان از جمعیت خود شهر نیز بیشتر هستند مانند ونیز در تابستان.

• برخی از جاذبه‌های طبیعی که در آن‌ها احتمالاً گردشگران به حمل بار نیاز داشته باشند، مانند کوهستان‌ها و مناطق طبیعی آمریکا.

به‌هرحال برخی از این شهرها راه‌های مقابله با تجمع جمعیت را پیدا کرده‌اند و این راهکارها را در مواقع مختلف سال اجرا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، برخی از شهرهای ایتالیایی تصمیم گرفته‌اند که برای گردشگران هزینه ورودی در نظر بگیرند و برخی دیگر مانند پارک‌های ملی ایالات متحده برای گردشگران خود برنامه رزرو در نظر گرفته‌اند که آنها از قبل این مکان‌ها را رزرو کنند و از تعداد گردشگران خبر داشته باشند.

راه‌حل مقابله با شلوغی

راه‌حل مقابله با شلوغی
فرار از شلوغی و اجتناب از بازدید از این اماکن یک‌راه حل کاملاً نامناسب است و از همه بدتر اینکه، این شهرها و اماکن گردشگری مانند فلورانس، ونیز و سانتورینی جاهایی هستند که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد و هیچ جایگزینی ندارند. از طرفی شما به تنهایی نمی‌توانید مشکلات این شهرها را برطرف کنید، اما می‌توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که از این شلوغی فرار کنید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سفر خود را به تابستان یا هفته‌های اول کریسمس نیندازید. این دو دوره زمانی شلوغ‌ترین زمان این جاذبه‌ها هستند. گزینه دوم این است که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و حتی‌الامکان از بردن ماشین شخصی بپرهیزید. این کار به شما کمک می‌کند که کمتر به دنبال پارکینگ بگردید.

اما آخرین راهی که می‌توانید امتحان کنید و به نظر می‌رسد بتوانید هم‌زمان با بقیه به سفر بروید این است که در یک استراحتگاه محلی صبر کنید و از افراد بومی بپرسید که چه زمانی برای بازدید مناسب است. در این صورت بدون برخورد با پیک جمعیت می‌توانید به راحتی از آن مکان دیدن کنید.

منبع: www.smartertravel.com