اخبار گردشگری

نشان ملی مرغوبیت بر ۸ هنر دستی گلستان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از میراث فرهنگی، سارا اخوت اظهار کرد: هنردست های هنرمندان گلستانی در چهارمین دوره داوری نشان مرغوبیت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی که آبان امسال در تهران برگزار شد، نشان ملی مرغوبیت گرفته و اخیرا به استان اعلام شده است.
وی اضافه کرد: در سه دوره قبلی هنرمندان و صنعتگران این استان موفق به دریافت ۳۹ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شدند و ۹ اثر نیز مهر اصالت بین المللی دریافت نموده است.
اخوت ادامه داد: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان گلستان در دوره چهارم؛ ۱۵ اثر انتخاب و به سازمان مرکزی ارسال که ۸ اثر از شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کلاله و گالیکش تایید و موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی شد.
معاون صنایع دستی گلستان؛ هدف از برگزاری این داوری ها را توسعه، ترویج و فرهنگ سازی استفاده ازمحصولات صنایع دستی در بین عموم بیان کرد و افزود: از مهمترین شاخص های انتخاب این آثار استفاده از مواد اولیه طبیعی، متناسب بودن محصولات صنایع دستی با طرح ها و نقش های بومی، محلی و منطقه ای، قیمت مناسب و کاربردی بودن آن است.
وی به اثرهایی که نشان ملی مرغوبیت گرفتند، اشاره نکرد و یادآور شد: گواهینامه آثار منتخب درمراسمی به هنرمندان صاحب آن اعطا می شود.
افزون بر ۱۷ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی گلستان دارای پروانه اشتغال انفرادی هستند.
۱۶۴۸
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نشان ملی مرغوبیت


گلستان