اخبار گردشگری

بازدید بیش از سه میلیون نفر از آثار تاریخی استان کرمان

به گزارش ایرنا احمد علیرمضانی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با اعضای انجمن سینمای جوانان رفسنجان در محل مجتمع افصح هجری رفسنجان ضمن تأکید بر بومی گرایی و استفاده از ظرفیت های استان اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته در صدا و سیمای استان کرمان و شهرستانها این بومی گرایی و استفاده از ظرفیتها و معرفی ظرفیتها انجام شده است.
وی افزود: قابلیتهای رفسنجان هنوز معرفی نشده و باید از نظر معرفی ظرفیتها به این استان بیشتر رسیدگی و توجه شود.
وی ادامه داد: ظرفیتهای موجود در رفسنجان به صورت انیمیشن، مستند، تئاتر و غیره ساخته شود و از صدا و سیمای مرکز کرمان پخش شود.
وی با اشاره به اینکه عزاداری بم نیز در روز عاشورا یکی از ظرفیتهای مهم این شهرستان است که از طریق صدا و سیما پخش و برجسته شده است بیان کرد: شبکه های خارجی و شبکه های عربستانی در صدد تغییر فرهنگ فارسی هستند.
علیرمضانی تصریح کرد: برای بیش از ۴۰ قطعه موسیقی استان کرمان که در حال خاک خوردن بود مجوز پخش صادر شده است و برخی از اهالی موسیقی بعد از این اتفاق در مجالس دعوت می شوند و این اثر موسیقی که کسی به آن توجه نمی کرد تبدیل به برندی در سراسر کشور شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان بیان کرد: در زمینه مستند نیز در رفسنجان مانند خانه حاج آقا علی و دره راگه در رفسنجان که بسیار بی نظیر هستند از جمله قابلیتهایی هستند که می توان با مستند سازی آنها را از طریق صدا و سیما به دنیا معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰۰ دقیقه انیمیشن از رسانه تلویزیون استان کرمان پخش شد و امسال در این زمینه ۷۰۰ دقیقه قرارداد داریم و یکی از این کارها خانه مادری است که در حال ضبط است.
علیرمضانی گفت: تلویزیون استان کرمان ۶۷ درصد در سه ماهه اخیر مخاطب داشته با ۸۸ درصد رضایتمندی و رادیو استان کرمان نیز با ۳۴ درصد مخاطب ۹۰ درصد رضایتمندی داشته است.
رفسنجان بیش از ۳۱۱ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: نجمه حسنی*
۷۴۳۳/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


آثار تاریخی


صدا و سیما


رفسنجان