اخبار گردشگری

تخریب چند اثر ‌تاریخی در ایذه توسط‌ نگهبان آثار

ایوب سلطانی یکشنبه در ‌گفت و‌گو با خبرنگار ‌ایرنا اظهارکرد:نگهبان پایگاه آیاپیر که بیش از ۱۱ سال وظیفه نگهبانی از آثار این ‌پایگاه را داشت در اقدامی غیرقابل قبول دست به تخریب برخی آثار موجود در این ‌پایگاه زده است.
وی با بیان اینکه این ‌نگهبان تاکنون هیچگونه رفتار غیر عادی و غیر اخلاقی ‌نداشته، افزود: از همان ساعت اولیه اتفاق، موضوع را با حقوقی سازمان میراث فرهنگی پیگیری و شکایت تنظیم و تقدیم مقامات قضایی شده است.
وی با بیان اینکه از دلیل و‌ انگیزه اقدام این فرد بی اطلاع هستیم ‌گفت: منتظریم تا پس از دستگیری و بازجویی هدف از این کار او مشخص شود.
سلطانی اظهار‌کرد: آثاری که در این پایگاه میراث فرهنگی نگهداری می شدند شامل آسیاب دستی، آبی، ۲ پایه ستون، سنگ قبرهای اسلامی و بام‌ غلطان بودند.
وی گفت: تعدادی از آثار دچار ترک‌خوردگی، پریدگی و برخی چند تکه شدند که نیاز به مرمت دارند، که پنجشنبه و‌ جمعه این هفته کارشناسان و مرمت کاران پایگاه تخت جمشید برای مرمت این آثار آسیب دیده به این ‌پایگاه سفر‌ خواهند کرد.
شهرستان ایذه در شمال شرقی استان‌خوزستان‌ است که آثاری از دوران عیلام با قدمتی ‌بیش از ۲هزار و ۸۰۰‌ سال را در خود جای داده است.
۷۱۶۱/ ۶۰۳۷
خبرنگار: مهسا نوروزی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ایذه


آیاپیر