اخبار گردشگری

شهر ملی منبت به استقبال نوروز ۹۷ می رود

محمد حامدی نژاد روز یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر، اظهار کرد: در این راستا ۱۰ کمیته و چهار ستاد فرعی تشکیل شده و همه دستگاه های اجرایی باید فضای گردشگری و تفریحی مناسبی را در ایام نوروز ایجاد کنند.
وی بر لزوم آماده سازی فضای شهرها، بخش ها و روستاهای شهرستان و زیباسازی ورودی های شهر تاکید کرد و افزود: همانگونه که ستاد اجرایی خدمات سفر ملایر سال گذشته رتبه برتر استان را به خود اختصاص داد، نوروز امسال نیز باید با ارایه خدمات مطلوب تر برای کسب این عنوان تلاش کنیم.
حامدی نژاد تاکید کرد: مدیران از فضای مجازی برای تبلیغات، خدمات سفر و معرفی آثار و جاذبه های دیدنی ملایر استفاده کنند تا فضای گردشگری بسیار مناسبی در شهر ایجاد شود و همه مسافران، گردشگران و شهروندان بتوانند از این آثار و جاذبه های طبیعی دیدن کنند.
وی گفت: با ملی شدن مبل و منبت ملایر، پیگیری ثبت جهانی انگور ملایر و قرار گرفتن ارگ باستانی نوشیجان در نوبت ثبت جهانی، امسال شاهد ورود حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان خواهیم بود.
وی خواستار ایجاد امکانات اقامتی و رفاهی مجهز در مسیر ورود گردشگران، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، ایجاد سوغات سراها، برگزاری جشنواره های مختلف شهری و روستایی، تجهیز مجتمع های بین راهی و رستوران ها، فعالیت بازار ملایر در ایام نوروز، نصب بنرهای راهنمایی مسافران و معرفی مکان های اسکان شد و افزود: باید از همه ظرفیت های شهرستان برای ماندگاری و اقامت بیشتر گردشگران در شهر استفاده کنیم.
معاون فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: با توجه به افتتاح راه آهن کرمانشاه طی ۱۰ روز آینده، این فرصت بسیار مناسبی است تا در ایستگاه راه آهن ملایر با ایجاد سوغات سراها و تبلیغات گسترده، گردشگران را جذب و استقبال خوبی از مسافران داشته باشیم.
حامدی نژاد خواستار تشکیل کمیته های فرعی در سطح بخش های شهرستان برای بهره گیری بهتر از ظرفیت روستاها برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی با توجه به اسکان بیش از یکصد هزار تن از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی شد.
وی همچنین به آمادگی و تجهیز هفت باب مدرسه و ۲۳ تخت در خانه معلم ملایر برای اسکان مسافران نوروزی توسط آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مناطق جوکار و سامن نیز مراکز اسکان خود را برای ایام نوروز تجهیز کنند.
حامدی نژاد اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته هفت هزار ثانیه تبلیغات رایگان برای شهر ملی منبت از طریق رسانه ملی در نظر گرفته شد که در ۲ تیزر تبلیغاتی در ایام دهه فجر و ویژه نوروز به مدت یکماه تبلیغات مبل و منبت ملایر روی آنتن می رود.

**رشد ۱۹ درصدی بازدید گردشگران از آثار و جاذبه های دیدنی ملایر
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: پیش بینی می شود امسال با توجه به ملی شدن ملایر در مبل و منبت، تبلیغات گسترده از شبکه های سراسری، ایجاد نمایشگاه های مبل و منبت در شهر جوکار، ساماندهی سوغات سراها در شهر زنگنه و ارایه خدمات مطلوب در ورودی سامن، حجم بالایی از گردشگران نوروزی را به این شهرستان داشته باشیم.
ابراهیم جلیلی ادامه داد: ملایر از نظر زیرساخت های گردشگری، دسترسی به خدمات ریلی و جاده ای، دسترسی به آثار تاریخی و طبیعی، تعداد آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و دست ساز نسبت به سایر شهرستان های استان از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.
وی بیان کرد: ملایر دارای یک هتل، سه مسافرخانه، مجتمع اقامتی و رفاهی الماس و بیش از ۳۰۰ تخت آماده ارایه خدمات به مسافران و گردشگران است که در زمینه اقامت مسافران باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
جلیلی ادامه داد: نوروز سال ۹۵ حدود ۱۹ هزار مسافر در این شهرستان اقامت و ۶۶ هزار مسافر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی ملایر بازدید کردند که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب شاهد رشد ۱۰ درصدی در اقامت مسافران و رشد ۱۹ درصدی در بازدید از جاذبه های ملایر بودیم.
وی افزود: نوروز سال گذشته ۱۲۲ مورد بازرسی انجام شد و حتی یک مورد شکایت نیز در سامانه به ثبت نرسید.
تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، نوروز سال ۹۵ بیش از ۶۶ هزار مسافر و گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری ملایر بازدید کردند.
ملایر در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۵۲۸/۲۰۹۰
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد خدمات سفر


نوروز


میراث فرهنگی