اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

۹۰ درصد هزینه عمرانی بقاع متبرکه ایلام از محل درآمد این اماکن تامین می شود

حجت الاسلام حسن شهیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع ۵۳ بقعه متبرکه استان امسال در ۲۷ بقعه عملیات عمرانی انجام گرفته که نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.
وی کارهای عمرانی انجام گرفته در این اماکن را شامل موارد مختلف نظیر ساخت زائرسرا، توسعه شبستان، ساخت گنبد، سرویس های بهداشتی، نماکاری، خرید تجهیزات و … برشمرد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، از این مبلغ نزدیک به چهار میلیارد ریال برای خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی این اماکن مذهبی هزینه شده است.
شهیدی همچنین به طرح توسعه امامزاده علی صالح (ع) در این استان اشاره کرد و گفت: طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح (ع) شامل احداث شبستان ضلع شرقی حرم فروردین ماه سال ۹۳ آغاز شده که مرحله نخست آن پیش بینی می شود نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح شامل توسعه شبستان در ۲ طبقه با زیربنای یک هزار و ۶۱۵ متر مربع در حال نماکاری بیرونی و درونی است و پیش بینی می شود نیمه نخست سال ۹۷ مورد بهره برداری قرار بگیرد.
شهیدی تاکید کرد: مرحله دوم این طرح نیز با زیربنای ۱۱۵ متر مربع از شهریورماه پارسال آغاز و عملیات انجام گرفته و در این مرحله شامل ساخت اسکلت رواق، مناره و گل دسته با و پیشرفت ۷۰ درصد سه میلیارد ریال هزینه داشته است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) در چهار مرحله اجرایی خواهد شد، گفت: تمامی هزینه های این طرح از محل نذورات مردمی جمع آوری شده از این مکان متبرکه تامین خواهد شد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، عملیات طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) به علت تامین هزینه از محل نذورات مردمی به کندی پیش می رود در حالیکه اگر اعتبارهای دولتی به این طرح اختصاص یابد، شاهد شتاب بخشی هرچه بیشتر در اجرای این طرح خواهیم بود.
وجود بقاع متبرکه در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


بقاع متبرکه


درآمدها


ایلام