اخبار گردشگری

آیین پایانی ششمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان برگزار شد

به گزارش ایرنا دشت های بهبهان خاستگاه گل نرگس در خوزستان و کشور بوده که نیمه دوم سال کار برداشت آن در بهبهان انجام می شود.
پارسال حدود ۳۵ میلیون شاخه گل از نرگس زار های بهبهان برداشت شد و پیش بینی شده امسال این رقم به ۴۰ میلیون شاخه برسد.
گفتنی است ۲۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت گل نرگس در بهبهان، متعلق به منابع طبیعی خوزستان بوده که با توجه به وضعیت مطلوب این مکان، آیین اختتامیه و نیز ویژه برنامه های ششمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان در محل نرگس زار منابع طبیعی برگزار شد.
برای این جشنواره که از آن به عنوان مهمترین رویداد در حوزه منابع طبیعی خوزستان یاد می شود، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تدارک دیده شده بود که در طول این جشنواره ملی در بهبهان اجرا شد.
ششمین جشنواره ملی گل نرگس ۲۲ دی ماه در شهر بهبهان آغاز شد و با برنامه هایی همچون برگزاری کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری، آیین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی، راه اندازی موزه و چاپ کتاب گنجینه میراث خوزستان، نشست پژوهشی باستان شناسی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور برخی هنرمندان کشور همراه بود.
گشت گردشگری فیلم سازان برای اعضای خانه فلیم سازان کوتاه سینمای ایران، تفریح و بازی های آبی در دریاچه سد مارون و سایر برنامه های فرهنگی، هنری و تفریحی نیز از دیگر بخش های این جشنواره بود.
در روزهای برگزاری این جشنواره، هتل ها و مراکز اقامتی، سازمان های مردم نهاد و خانه ها و اماکن فرهنگی فرهنگی و تاریخی شهرستان بهبهان آماده میزبانی و پذیرایی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی بودند.
شهرستان بهبهان در جنوب شرقی خوزستان واقع است.
۶۰۳۷
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره گل نرگس


بهبهان


گل نرگس