اخبار گردشگری

۱۴ میلیارد ریال اعتبار زیرساخت های یادمان های دفاع مقدس ایلام محقق شد

محمدرضا شرف بیانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از یادمان شهید چاغروند در دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۵ درصد از زیرساخت های یادمان های استان آماده است و باید تلاش کنیم با توجه به حضور راهیان نور این امکانات را تکمیل کنیم.
وی افزود: برای تکمیل این زیرساخت ها ۸۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده که تاکنون ۱۴ میلیارد ریال آن محقق شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام با اشاره به وجود هشت یادمان ملی در استان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این یادمان ها بازدید کرده اند که بیشترین آمار بازدیدها از یادمان شرهانی در دهلران است.
شرف بیانی با اشاره به موقعیت یادمان شهید چاغروند که در مسیر تردد زائران عتبات عالیات و راهیان نور است، تاکید کرد: تکمیل زیرساخت های این یادمان و توسعه آن در دستور کار است.
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این بازدید گفت: یادمان ها محل رجوع مردم و اجرای برنامه های فرهنگی هستند.
احمد کرمی افزود: تکمیل یادمان شهید چاغروند از موضوعاتی است که در دستور کار بنیاد حفظ آثار استان قرار دارد.
فرماندار دهلران نیز گفت: به منظور تکمیل زیرساخت یادمان شهید چاغروند ۷۰۰ میلیون ریال از محل کمیته برنامه ریزی استان اختصاص یافته است.
سید حسینعلی موسوی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان این مهم را جهت تکمیل زیرساخت ها دنبال می کند.
به گزارش ایرنا، یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۵/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


دفاع مقدس


یادمان ها


استان ایلام