اخبار گردشگری

چرخ صنعت گردشگری در کرج به حرکت درمی آید

به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز یکشنبه در نشست خبری با محدود دانستن امکانات کنونی گردشگری کرج گفت: مدیریت شهری برای افزایش این امکانات با مشارکت بخش خصوصی جدی است .
وی گفت: شهرداری کرج در نظر دارد با مشارکت بخش خصوصی به ارتقای این امکانات کمک کرده و صنعت گردشگری را در این کلانشهر فعال نماید.
وی، یکی از درآمدزاترین صنایع در جهان را صنعت گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: هر جا صنعت توریسم توسعه پیدا کرده، شاهد افزایش ثروت و امکانات آن نقطه بوده ایم که این می تواند به عنوان یک الگو برای ما مورد توجه واقع شود.
شهردار کرج افزود: کمبود امکانات گردشگری و تفریحی در ایران کوچک در حالی است که این منطقه یکی از مستعدترین شهرها برای ایجاد جاذبه های توریستی است.
نصیری، با اشاره به اینکه مشارکت گرفتن از بخش خصوصی بهترین راهکار و امکان مدیریت شهری به منظور افزایش امکانات گردشگری شهر کرج است، ادامه داد: برای این منظور طرح های متعدد مشارکتی گردشگری و تسهیلات سرمایه گذاری را در شهر مورد توجه قرار داده ایم.
به گفته وی، ارتفاعات شهر یکی از مستعدترین نقاط برای اجرای طرح های گردشگری است.
این مسئول از بزرگراه شمالی کرج به عنوان یکی از این نقاط مستعد نام برد و افزود: امکان ایجاد طرح های مختلفی همچون تله کابین و هتل های مناسب در مسیر احداث این بزرگراه وجود دارد که در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذاران این طرح ها را اجرایی کنیم.
نصیری اضافه کرد: در کنار این طرح ها، بافت محلی شهر کرج به گونه ای است که می توان با تقویت عناصر و امکانات آن به نتایج خوبی در عرصه توسعه گردشگری دست یابیم.
وی در این خصوص به برگزاری همایش سرمایه گذاری و دعوت از تعدادی سرمایه گذاران برای معرفی و توجیه اقتصادی طرح های گردشگری کرج اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با مشارکت گرفتن از این سرمایه گذاران، توان اقتصادی شهر را با استفاده از امکانات گردشگری افزایش دهیم.
کلانشهر کرج با جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای فضاهای تاریخی مانند کارونسرای شاه عباسی، پل شاه عباسی ، کاخ تاریخی مروارید، باغ تاریخی سیب مهرشهر و چندین مکان زیبای طبیعی مانند رودخانه کرج است.
این کلانشهر در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد ضمن آنکه در ایام تعطیل سال پذیرای جمعیت میلیونی گردشگران کشور است.
وجود پیست بین المللی دیزین و حدود ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی در استان البرز از ظرفیت هایی است که درصورت توسعه هتل ها و میهمانپذیرها در کرج می توان سالانه درآمد سرشاری برای مردم استان جذب کرد.
۷۴۱۰/ ۶۱۵۵خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنعت گردشگری


کرج


شهرداری