اخبار گردشگری

آذربایجان غربی امسال پذیرای یک میلیون و ۴۱۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده است

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ هزار و ۳۶۴ گردشگر خارجی و ۶۰۶هزار و ۴۰۹ گردشگر داخلی وارد استان شده بودند که امسال با رشد قابل توجه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در استان مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: بیشترین بازدید گردشگران در استان مربوط به تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، غار سهولان مهاباد و موزه مردم شناسی ارومیه بوده است.
وی اظهار کرد: امسال ۹۶۴ هزار و ۲۲۵ نفر در هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها اقامت کرده اند که ۵۰ هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ۶۶ هزار گردشگری از مراکز تفریحی و گردشگری بازدید کرده اند که در این آمار شاهد کاهش جزئی نسبت به سال گذشته هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به بازدید از موزه ها اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ هزار و ۶۹۷ نفر در سال جاری از موزه های استان بازدید کرده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۵۷۵ اتر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد ارومیه، بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد، تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ورود گردشگران داخلی و خارجی


آذربایجان غربی