اخبار گردشگری

ابیانه مقصد ۳۵ هزار نفر گردشگر خارجی در سال جاری

به گزارش ایرنا، ‘محمد عادلی’ روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۳۵ هزار و ۱۵۲ نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون از روستای تاریخی ابیانه بازدید کردند که میزان افزایش بازدید گردشگران خارجی از ابیانه در سال جاری با مجموع آمار سال گذشته برابری می‌کند.
وی با بیان اینکه بیشترین گردشگران از کشورهای فرانسه و آلمان بودند افزود: هفت هزار و ۴۷۷ نفر گردشگر مهر ماه از ابیانه بازدید کردند که بیشترین تعداد بازدید کننده خارجی از این روستای تاریخی در یک ماه طی سال جاری است.
عادلی بیان کرد: گردشگرانی از ۲۰ کشور اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئیس، پرتغال، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، بلژیک، نروژ، روسیه، مراکش، مجارستان و کانادا به این روستا سفر کردند.
روستای ابیانه جزو کهن‌ترین روستاهای کشور از نظر معماری سنتی می باشد که آثار و ابنیه ای از دوران هخامنشیان تا قاجاریه را در خود جای داده است.
ابیانه روستایی چند طبقه در نگاه نخست با خانه هایی دارای نمای خاک سرخ، پنجره‌های چوبی ارسی مانند و ایوان‌ها و طارمی‌های چوبی مشرف بر کوچه‌های تنگ و تاریک‌ به عنوان یکی از بلند ترین نقاط مسکونی ایران با ارتفاع ۲ هزار و ۲۲۲ متر از سطح دریا، سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
مسجد جامع ابیانه با ۹۶۰ سال قدمت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی(ع)، مسجد حاجتگاه و آسیاب های بادی، قلعه پالاهومونه، چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله و ساباط ها بخشی از جاذبه های این روستای تاریخی در دامنه کوه کرکس (۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز) است.
شهرستان نطنز با جمعیت نزدیک به ۴۷ هزار نفر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۳۰/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگر خارجی


ابیانه


نطنز