اخبار گردشگری

انجمن تخصصی میراث فرهنگی شهرستان شمیرانات تشکیل شد

محمد انشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداف تشکیل این انجمن تخصصی حفظ و حراست میراث فرهنگی، اطلاع رسانی به موقع اماکن تاریخی، احساس مسئولیت و پیگیری اتفاقات در این حوزه، احیا و زنده نگه داشتن رشته های در حال فراموشی صنایع دستی، معرفی جاذبه های بوم گردی و گردشگری شهرستان خواهد بود.
وی، تشکیل جلسات هم اندیشی با مدیران دستگاهها و کارشناسان، برگزاری جلسات هم اندیشی با سمن های فعال در حوزه میراث فرهنگی، تعامل با دستگاههای نظارتی میراث فرهنگی و پایش های دوره ای را از دیگر اهداف این انجمن عنوان کرد.
انشایی با بیان اینکه حکم اعضای انجمن میراث فرهنگی شمیرانات از امروز (۲ دی ماه) به مدت ۳ سال اعتبار خواهد داشت، خاطر نشان کرد: رئیس این انجمن فرماندار شمیرانات، دبیر آن رئیس اداره میراث فرهنگی و ۱۹ عضو دیگر انجمن تخصصی مرکب از دستگاههای مختلف انتظامی و امنیتی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، بخشداری ها و دهیاری ها، شهردار و رئیس شورای شهرستان شمیرانات، فعالان و متخصصان دانشگاهی در امر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: جلسات این انجمن ماهانه و فصلی(۳ماهه) بوده که در این نشست ها چارچوب ها، حمایت مالی و معنوی و تعامل با بخش خصوصی نسبت به حفاظت و مرمت بیشتر شهرستان شمیرانات مورد رسیدگی قرار می گیرد.
انشایی گفت: در حال حاضر ۳۵۰ بنای تاریخی و ارزشمند در شهرستان شمیرانات شناسایی شده که نیمی این آثار ثبت ملی شده است.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع، توجه به بخش آموزش و پژوهش و حمایت از تشکل های میراثی از برنامه های این انجمن تخصصی خواهد بود افزود: انجمن میراثی شمیرانات می تواند به عنوان بازوی بخش های غیر دولتی و بخش دولتی نظارت و عملکرد دستگاهها مورد حمایت تحت نظر خود را مورد پیگیری قرار دهد.
همچنین اساسنامه انجمن میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۶ توسط سازمان میراث فرهنگی تدوین شده که در تمامی مراکز استانی ریاست آن بر عهده استاندار و دبیری آن در اختیار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراثی


شمیرانات


انشایی