اخبار گردشگری

۱۰هزار گردشگر خارجی و داخلی از موزه فرش تهران دیدن کردند

پریسا بیضایی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار گردشگران خارجی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر و گردشگران ایرانی نیز بیش از چهار هزار نفر بوده است.
وی با بیان اینکه حضور گردشگران در موزه فرش نسبت به سال گذشته رشد چشم گیری داشته است خاطر نشان کرد: سال گذشته ۹هزار گردشگر از این موزه تخصصی دیدن کردن که از این میزان چهار هزار نفر را گردشگران خارجی و مابقی را علاقه مندان ایرانی به خود اختصاص دادند.
بیضایی ادامه داد: در این موزه نیز تخته فرش، گلیم و تابلو فرش از دوره صفوی تا معاصر نگه داری می شوند که مورد رضایت بازدید کنندگان است.
وی با بیان اینکه قیمت بلیت برای گردشگران هنوز تغییری نداشته است خاطر نشان کرد: ورودی برای گردشگران داخلی ۲هزار و ۵۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان می باشد.
به گفته بیضایی ساعت بازدید روزانه در نیمه دوم سال از ۸ تا ۱۷ است.
وی همچنین از پیشنهاد ثبت ملی ۳۰ اثر از موزه فرش خبرداد و گفت: با نظر مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران پرونده ۳۰۰ شی با ارزش موزه های از جمله آبگینه، نقاشی پشت شیشه، فرش، هنرهای ملی و رضا عباسی برای حفاظت بیشتر در حال تکمیل شدن است.
وی همچنین در خصوص رایزنی و تبادلات فرهنگی با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با سفارتخانه های کشورهایی از جمله ایتالیا، اتریش، صربستان و ارمنستان رایزنی شده است تا نمایشگاه مشترک در این کشورها برپا شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲هزار تخته فرش در این موزه وجود دارد که ۱۵۰ اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
موزه فرش خیابان کارگر شمالی- تقاطع دکتر فاطمی قرار دارد.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه فرش


گردشگر