اخبار گردشگری

جشنواره ملی اقوام و عشایر در اراک گشایش یافت

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در حاشیه گشایش این جشنواره به گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: آثار فرهنگی، هنری و صنایعی دستی ۳۱ استان کشور در ۲۷۰ غرفه در این جشنواره برای علاقه مندان معرفی شده است.
مهدی جهانمیرزایی افزود: این جشنواره در فضایی به وسعت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی دایر شده است.
وی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارائه آثار فرهنگی، هنری به ویژه صنایع دستی و فرش دستباف منطق محروم، افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش نابرابری های اقتصادی، تشویق کارآفرینی و اشتغال کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی، بازتاب تاثیر انقلاب اسلامی در اتحاد اقوام کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی با حفظ ارزش های اصیل بومی محلی را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی گفت: در این رویداد فرهنگی شهر اراک میزبان نمایندگان فرهنگی و اجتماعی ۳۱ استان کشور است که شامل گروه های هنری، هنرمندان صنایع دستی و فرش دستباف، سازمان های مردم نهاد، تولیدکنندگان بومی و محلی و نیز سیاه چادر های نمادین از همه اقوام کشور است.
جهان میرزایی افزود: دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی چهار سال اول دولت تدبیر و امید در مناطق محروم بخش دیگر این جشنواره است که در آن کارشناسان دفاتر اجتماعی و فرهنگی استانداری های کشور کارنامه چهار ساله خود را در قالب، کتاب، بروشور و کاتالوگ به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.
وی اظهار کرد: در این گردهمایی فرهنگی هر روز گروه های هنری موسیقی محلی و تئاتر، هنر اصیل ایرانی اسلامی را با محوریت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا می کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی گفت: در نخستین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر بخش ویژه کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه و یکی از مراکز خیریه کشوری فعال است.
این جشنواره تا اول دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.
کلانشهر اراک بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


اقوام و عشایر


استان مرکزی