اخبار گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی: بزودی محصولات صنایع دستی گلستان صادر می شود

به گزارش ایرنا ابراهیم کریمی روز یکشنبه در اولین کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی استان اظهار کرد: با همکاری معاونت صنایع دستی کشور، اداره کل پست و شرکت زودل محصولات صنایع دستی استان گلستان به کشورهای هدف صادر خواهد شد.
وی افزود که مجری این کمپین شرکت زودل است که دارای چهار نمایندگی در کشورهای مختلف دنیا بوده و براساس توافق‌های انجام‌شده تمام خدماتی که از سوی این شرکت عرضه می‌شود به‌مدت شش ماه به‌صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی که قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند ،دریافت نمی‌شود.
کریمی با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده حوزه صنایع دستی رفع شد، افزود: یکی از دغدغه های محصولات صنایع دستی در گذشته موضوع بسته بندی بود که امروزه بسته بندی این تولیدات با همکاری کارشناسان و همت هنرمندان شرایط خوبی دارد.
به گفته وی؛ ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی گامی اساسی در جهت توسعه صنایع دستی است که باید در تمامی شهرستانها این مراکز ایجاد گردد.
وی به پایانه صادرات صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد پایانه صادرات محصولات صنایع دستی یکی از آرزوهای دست نیافتنی در این حوزه بود که در آینده نزدیک در گمرک اینچه برون و شهرستان گنبد کاووس ایجاد خواهد شد.
کریمی اضافه کرد که هنرمندان گلستانی در حوزه کیفیت محصولات صنایع دستی کشور ، حرف های زیادی برای گرفتن داشته و هیچ همایش، نمایشگاه داخلی و حتی بین المللی در سطح کشور برگزار نشده که نام و آثار هنرمنان گلستانی در آن مطرح نباشد.
هدف از برگزاری این کمپین تخصصی، کمک به شرکت های کوچک و متوسط جهت توسعه و افزایش فروش در بازارهای داخلی و بین المللی با محوریت صنایع دستی است که شرکت زودل مجری این طرح می باشد.
این شرکت با مشارکت معاونت صنایع دستی کشور و شرکت ملی پست ایران از ۲۱ آبان ماه ۹۶ در تهران آغاز بکار کرد و استان گلستان بیستمین منطقه ای است که این کمپین در آن برگزار شد و تا اواسط بهمن فعالیت آن ادامه دارد و قرار است در ۴۰ شهر ایران اجرا شود.
گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد، در این استان اقوام مختلف زندگی می کنند که هر یک آداب و سنن و صنایع دستی مخصوص به خود را دارند.
۷۳۳۳/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


صادرات


گلستان