اخبار گردشگری

سبزه میدان بازار تهران برای محل رفت و آمد شبانه تهرانگردان احیا می شود

رجبعلی خسروآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح احیای سبزه میدان در حال حاضر به شهرداری تهران ارائه شده است که در نظر داریم با این رویکرد علاوه بر احیای بافت تاریخی، حضور مردم را در سطح شهر افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر میدان سی تیر تنها محل برای حضور شبانه شهروندان است اظهار کرد: با فراهم شدن امکانات و تجهیزات در سبزه میدان شاهد حضور مردم و گردشگران خارجی در قلب تاریخی پایتخت باشیم.
خسروآبادی با بیان اینکه میراث فرهنگی در چهار سال اخیر جداره سازی کف و بناهای خیابان های ناصر خسرو، سی تیر، جمهوری، بهارستان، مصطفی خمینی و سعدی انجام داده است اظهار کرد: در طرح جدید مقاوم سازی جداره های خیابان ملت، اطراف عمارت مسعودیه و میدان امام خمینی(ره) در حال انجام است.
وی همچنین از مرمت چهار سوق بزرگ بازار تهران توسط مرمتگران آلمانی خبر داد و گفت: این پرژه به مدت ۶ ماه توسط شهرداری، میراث فرهنگی استان تهران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خاطر نشان کرد: مجری این طرح پژوهشگاه میراث فرهنگی بوده که در آن ۱۱ مرمتگر ایرانی و آلمانی برای حفاظت این اثر ملی با هم مشارکت دارند.
به گفته وی چهار سوق بزرگ تهران ۴۰سال پیش مرمت شده است.
بازار تهران و سبزه‌میدان با قدمت قاجاری میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرار گرفته‌است که در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفته است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷/۱۱۰۹//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


سبزه میدان