اخبار گردشگری

صنایع دستی فردوس در نمایشگاه سراسری به نمایش درآمد

اقدس کرم پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک غرفه هم به دانشجویان رشته صنایع دستی دانشگاه پیام نور این شهرستان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی از ۱۹ آذرماه با ۱۱۰ غرفه آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه ۴۴ غرفه برای هنرمندان و صنعتگران خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است و ۶۶ غرفه نیز از سایر استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، معرفی و فروش محصولات و همچنین آشنایی با هنرمندان و محصولات سایر استان ها دایر شده و جلب توجه بیشتر دست اندرکاران، ایجاد اشتغال به حوزه صنایع دستی مورد انتظار است.
وی تصریح کرد: توسعه اشتغال فقط کار یک دستگاه نیست بلکه کار جمعی است، اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کار تخصصی انجام می‌دهد و زیربنا‌ها را باید تعاون و صندوق کارآفرینی امید و سایر ادارات مرتبط با حوزه اشتغال فراهم کنند.
کرم پور گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم بازاریابی و توسعه صنایع دستی و نقش آن در زندگی مردم را با کمک هنرمندان و صنعتگران و نیز بخش خصوصی به نتیجه برسانیم و جایگاه واقعی این میراث ماندگار را در استان و کشور تثبیت کنیم.
شهرستان فردوس با پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله ۱۹۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه


فردوس