اخبار گردشگری

آبشار تنگ خشک سمیرم در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، آبشار تنگ خشک سمیرم در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی سال ۱۳۸۲ و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵ / ت ۳۲۹۱۵ ه ، هیات محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۹۸ به تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.
براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اثر یاد شده ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان است.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.
ثبت آبشار تنگ خشک واقع در روستای بی بی سیدان بخش پادنا از توابع شهرستان سمیرم طی نامه ای توسط علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ استاندار اصفهان ابلاغ شده است.
وستای بی بی سیدان و تنگ خشک از توابع بخش پادنای بزرگ سمیرم در جنوب این شهرستان واقع شده و منطقه گردشگری و رودخانه آن روزانه و بویژه در تعطیلات آخر هفته پذیرای مسافران و گردشگران است.
شهرستان سمیرم با ۹ منطقه نمونه گردشگری و قرار گرفتن در محدوده اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس میانی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آبشار تنگ خشک سمیرم


میراث طبیعی ملی