اخبار گردشگری

درگاه های کاخ های پاسارگاد مسقف می شوند

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، حمید فدایی اظهار داشت: مسقف شدن درگاه‌های کاخ اختصاصی، الگویی برای حفاظت از نقوش هخامنشی سایت جهانی پاسارگاد است و با مسقف شدن این درگاه ها، قسمتی از نقوش برجسته هخامنشی پاسارگاد با رعایت شرایط و ضوابط موجود به صورت اصولی ‌تر محافظت و نگهداری خواهند شد.
مدیرپایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان اینکه اجرای این طرح با همکاری هیات ایتالیایی ازساختار سازه ای پروفیل های پولادی ضد زنگ در کشور ایتالیا تهیه و ساخته و در نهایت برای نصب به پاسارگاد منتقل می شود افزود: به زودی صفحه های خورشیدی نیز در بالای این سقف‌ها برای نورپردازی تعبیه می شود.
فدایی گفت: از دیگر برنامه‌های این پایگاه جهانی مسقف کردن تمام مجموعه کاخ‌ها است ولی در حال حاضر طراحی این سقف‌ها برای ۲ نقش برجسته مهم این کاخ (اختصاصی) بوده است.
وی بیان کرد: تمام اقدامات حفاظتی و مرمتی مجموعه جهانی پاسارگاد در قالب یک تفاهم نامه ۳ ساله منعقد شده با کارشناسان و باستان شناسان ایتالیا صورت گرفته است که حفاظت و مرمت اصولی نقش انسان بالدار و همچنین کاخ (دروازه) از آن جمله است.
مدیر مجموعه جهانی پاسارگاد گفت:‌تفاهم نامه مشترک ۳ ساله با هیات ایتالیایی تا آخر سال میلادی جاری(۱۰ دی ۹۶) به پایان می رسد و امید است در قالب تفاهم نامه های مجدد فعالیت های مشترک در این مجموعه جهانی ادامه یابد.
پاسارگاد در حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز است.
دریافت خبر:‌ محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۹۸۷۳ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


پاسارگاد


مرمت


ایتالیا