اخبار گردشگری

۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تملک عرصه های حریم مقبره پرفسور حسابی در تفرش

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ساخت مجموعه مقبره و بنیاد پرفسور حسابی افزود: با توجه به ارزش زمین های حریم مقبره مبالغ بیشتری برای تملک عرصه های این حریم نیاز است.
وی توضیح داد:میراث فرهنگی استان از اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی درخواست کرده که از زمین های دولتی برای تهاتر و یا معوض استفاده شودکند که کارشناسان این اداره کل تفسیر متفاوتی از بند قانونی دارند و قرار است از واحد حقوقی نهاد ریاست جمهوری و دیگر مراجع بالادستی برای این مهم استعلام شود تا تکلیف این مسئله مشخص و هر دستگاهی موظف به انجام وظایف خود شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه مرحله نخست ساخت مقبره جدید پرفسور حسابی به زودی آغاز می شود گفت:در این خصوص به همپوشانی دستگاه های متولی در استان برای اجرای کامل طرح نیاز است.
حسینی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد ریال پارسال برای تملک حریم این مقبره اختصاص یافت و بخشی از این حریم آزاد سازی شد.
وی گفت: مسابقه ملی طراحی مجموعه مقبره و بنیاد پرفسور حسابی پارسال برگزارشد که سه طرح برگزیده آن از میان این طرح ها با نظر کارشناسان برای مراحل اجرایی مورد استفاده است.
حسینی گفت: این اقدام کوچکترین ادای دینی است که می بایست در خصوص این دانشمند مطرح بین المللی انجام داد و امید است با این مهم بتوان قدم در مسیر ساخت بناهای ماندگار برای مفاخر دیگر استان برداشت.
در این نشست شهردار و رئیس شورای شهر تفرش ، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و اداره کل راه و شهرسای استان مرکزی حضور داشتند.
تفرش یکی از شهرستانهای ۱۲گانه استان مرکزی است که به دیار فرهیختگان شهرت داردو مقبره پرفسور حسابی در این شهر است.
۳۰۱۷/۶۰۱۳/خبرنگار:مصطفی مجللی نسب***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


مقبره پرفسور حسابی


تفرش