اخبار گردشگری

بازدیدهفت نفراز مدیران آژانس های تهران از ظرفیت های گردشگری چابهار

مجتبی میرحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تورگردشگری برای نخستین بار با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بندری چابهار انجام شد.
وی تاکید کرد: چابهار با وجود جاذبه های زیاد گردشگری شرایط تبدیل شدن به دروازه ای برای ورود گردشگران خارجی به استان و کشور را دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان کوه های مینیاتوری یا مریخی، دریا بزرگ، اسکله های ماهیگیری، درخت انجیر معابد، سواحل ماسه ای، مرجانی، صخره ای و شنی، غارهای بان مسیتی، غواصی و تفریحات و ورزش های دریایی را از جمله مکان های دیدنی چابهار برای گردشگران ذکر کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
۷۳۱۶**۶۰۸۱ خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


چابهار