اخبار گردشگری

قطار گردشگری عقاب طلایی وارد اصفهان شد

به گزارش ایرنا، قطار گردشگری عقاب طلایی که ‘ جواهرات قلب ایران ‘ نام دارد، ۱۱ آبان امسال از مرز سرخ وارد کشورمان شد و حامل ۷۸ گردشگر خارجی از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، سوئیس، روسیه، مالزی، استرالیا، فیلیپین، مکزیک، هنگ کنک و نروژ است.
این قطار شامل هشت سالن روسی، یک مولد برق روسی و یک سالن درجه یک ‘ غزال ‘ وابسته به بنیاد ایرانیان ( ظرفیت ۴۰ نفره ) است.
مسافران خارجی قطار گردشگران عقاب طلایی پس از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان ، عصر شنبه اصفهان را به مقصد شهرستان کاشان ( در ۱۹۰ کیلومتری شمال شرقی اصفهان) ترک خواهند کرد.
گردشگران خارجی قطار عقاب طلایی پس از ۱۸ روز اقامت در کشورمان و دیدن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی شهرهای مشهد، تهران، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، سعادت شهر، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، زرسک و پل سفید، ۲۹ آبان در مشهد به تور خود پایان می دهد و از مرز سرخس از ایران خارج خواهند شد.
بنا به اعلام اداره کل راه آهن اصفهان، قطار گردشگری عقاب طلایی که صبح امروز ( جمعه ) وارد این شهر شد، بیست و دومین قطار گردشگری حامل گردشگران خارجی است که از سال ۹۳ تاکنون وارد کشور شده است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان سال ۹۱ آمار گردشگران خارجی به این استان ۶۰ هزار نفر بود اما در راستای تعامل سازنده با جهان که از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید کلید خورد، این آمار در پایان سال گذشته ( ۹۵ ) به ۲۸۰ هزار گردشگر خارجی افزایش یافت.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و چهار اثر جهانی شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگردی


قطار عقاب طلایی


اصفهان