اخبار گردشگری

تخصیص ۱۷ میلیارد ریال به توسعه گردشگری دشتی بوشهر

به گزارش ایرنا، ناصر امیر زاده روز سه شنبه در نشست با تشکل های غیر دولتی میراث فرهنگی در دشتی افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت توسعه زیر ساخت های گردشگری، احیا و مرمت بناهای تاریخی و میراث فرهنگی و جلب بیشتر مشارکت بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری است.
وی اضافه کرد: دشتی یکی از شهرستان های مستعد در زمینه توسعه گردشگری طبیعی است و راه اندازی گردشگری عشایری از اولویت های این اداره کل است.
امیر زاده ادامه داد: متقاضیان گردشگری عشایری در شهرستان می‌توانند برای کسب مجوز به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مراجعه کنند.
امیر زاده افزود: از دیگر برنامه های این اداره کل برگزاری کارگاه‌های آموزشی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان دشتی با همکاری تشکل های غیر دولتی میراث فرهنگی است.
وی از حفاری غیر مجاز توسط برخی افراد سودجو به عنوان بزرگترین خطر برای میراث فرهنگی اشاره کرد وافزود: حفاری‌های غیرمجاز باعث خسارت به این میراث فرهنگی و تاریخی شده و در تلاش هستیم با همکاری و هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی و مشارکت فرمانداران، بخشداران و دهیاران از حفاری‌های غیرمجاز در استان بوشهر جلوگیری کنیم.
امیر زاده به اجرای طرح پارک موزه محمدخان دشتی در شهر خورموج و منطقه گردشگری منقل و یادمان مفاخر دشتی اشاره کرد و افزود: در صورت تخصیص بموقع اعتبارات عمرانی این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر حمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۷۲۰۶/۶۰۴۳**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تخصیص اعتبار


دشتی