اخبار گردشگری

افزایش جستجو و رزرو اینترنتی توسط گوشی های هوشمند

یک مطالعه منطقه‌ای که توسط RBBi، به‌عنوان یک سازمان تخصص در زمینه دیجیتال، انجام گرفته است، نشان می‌دهد که مسافرانی که از خطوط هوایی استفاده می‌کنند تمایل بالایی به استفاده از گوشی همراه برای رزرو مسافرت و دریافت اطلاعات آنها دارند و در طول ۵ سال اخیر خدمات مربوط به این برنامه‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

این به‌روزرسانی‌ها تأثیر بسیار چشمگیری بر خطوط هوایی داشته‌اند. درواقع ویژگی‌هایی مانند Google Flights, Knowledge Graph,، و Google City Guides باعث شده‌اند که دسترسی سریع مسافران به اطلاعات خطوط هوایی بسیار بیشتر شود و آنها به‌راحتی تمامی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

نقیب توحیری، مدیر بخش تحقیقاتی در RBBi گفت: “درک مسیر تصمیم‌گیری مسافران، برای صنعت حمل‌ونقل و گردشگری خاورمیانه و آفریقا بسیار ضروری است و تلاش می‌شود که خود را در مسیر این رقابت قرار دهیم”. وی افزود: “با بیش از ۷۰ درصد از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به‌عنوان مشترکین تلفن همراه با توافق رسیده‌ایم. ضروری است که وب‌سایت‌های مسافرتی را توسعه دهیم و بهترین شیوه‌های منطقه‌ای و جهانی را به کار گیریم”.
یافته‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۵۵ درصد از مسافران از یک موتور جستجوگر برای گردش در وب‌سایت‌های مسافرتی استفاده می‌کنند و درواقع استفاده از این جستجوگر، اولین قدم آنها در شروع مسافرتی می‌باشد.