اخبار گردشگری

تدوین برنامه جامع گردشگری برای مناطق روستایی گرمسار ضروری است

غلامرضا کاتب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ظرفیت گردشگری گرمسار برای کاهش آمار بیکاری در استان بی نظیر است اما تاکنون از این ظرفیت های ارزشمند برای رونق کسب و کار توجه نشده است.
وی اظهارداشت : برای فرار از اقتصاد نفتی راهی به جز توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد و دولت باید با تامین آب و توجه به زیرساخت ها برای کاهش نرخ بیکاری در مناطق روستایی اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد : بحث گردشگری در سمنان فقط در حد شعار مانده و هیچ اتفاق خاصی در زمینهٔ گردشگری استان در چند سال نیفتاده است.
کاتب یادآور شد : تمام وزارتخانه‌ها و اداره‌های کل مرتبط با بخش گردشگری باید در این زمینه فعال شوند و زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود نباید سرگردان باشد.
وی با بیان این که تاکنون ۳۲ منطقه نمونه گردشگری و ۳۹ روستای هدف گردشگری در استان معرفی شده است،تصریح کرد : اکنون فقط چهار مجتمع گردشگری در دست احداث در روستاهای استان وجود دارد که با توجه به تردد میلیونی مسافران از محورهای استان این مقدار قابل قبول نیست.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : اهالی روستاهای این شهرستان از ایجاد تاسیسات گردشگری روستایی، استقبال می کنند و برخی از روستاییان با ورود به این صنعت بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی منطقه خود را برطرف کردند.
در استان سمنان تاکنون ۴۰ روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.
این استان دارای ۶۲ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و ۸۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود ۲ هزار نفر شب است.
۷۳۳۹/۶۰۲۶
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


تدوین


برنامه جامع گردشگری


گرمسار