اخبار گردشگری

ساخت سایت موزه بین المللی چابهار در بودجه سال آینده پیش بینی شده است

عبدالرحیم کردی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه بین المللی چابهار با معماری خاص و به طور فازبندی در قسمت تراس بهشت محدوده دانشگاهی منطقه آزاد چابهار ساخته خواهد شد تا بتوان تاریخ، فرهنگ و تمدن این منطقه کهن را به جهانیان معرفی کرد.
وی افزود: چابهار علاوه بر داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و کشاورزی، از تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی برخوردار است که باید به بخش فرهنگی آن توجه بیشتری شود.
وی بیان کرد: قسمت هایی از این موزه به بخش خصوصی نیز واگذار می شود تا مجموعه ای خوب برای معرفی این منطقه آماده شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت های تاریخی باستانی، گردشگری، سواحل صخره ای، ماسه ای، مرجانی و شنی چابهار برای هر گردشگر زیبا و جذاب است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار در سال ۱۳۷۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
۳۰۴۳**۳۲۱۳خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ساخت موزه بین المللی


منطقه آزاد