اخبار گردشگری

مرمت ۶ بنای تاریخی در ماهان

محمود وفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بناهایی چون باغ شاهزاده، شاه نعمت الله ولی، حمام خان، باغ ولی خان، کاروانسرای علی آباد و یخدان لنگر در بخش ماهان با توجه به قراردادی که با پیمانکاران منعقد شده بزودی مرمت می شوند.
وی بیان کرد: مرمت این ۶ بنای تاریخی طی رایزنیهای انجام شده با سازمان میراث فرهنگی کشور از محل اعتبارات ملی انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر کارگاه های مرمتی بناهای باغ شاهزاده، حمام خان، باغ ولی خان و کاروانسرای علی آباد فعال است و کارگاه مرمتی شاه نعمت الله ولی و یخدان لنگر نیز بزودی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه حفظ و کاربری بخشیدن به بناهای تاریخی از الویت های سازمان میراث فرهنگی است افزود: طی سالهای گذشته تعداد زیادی از بناهای تاریخی با مشارکت بخش دولتی و خصوص بویژه استانداری، شهرداری و اوقاف مرمت و کاربری لازم به آنها داده شده که استان کرمان در زمینه سرمایه گذاری گردشگری نیز حائز رتبه در کشور شده است.
به همت استاندار کرمان تلاشی عالی و بی نظیر در امر مرمت آثار باستانی و تاریخی این استان آغاز شده و بسیاری از اماکنی که روزگاری مخروبه بودند اکنون مرمت شده و به چرخه گردشگری استان بازگشتند.
در دولت تدبیر و امید، سه اثر تاریخی استان کرمان از قبیل روستای تاریخی و دستکند میمند، قنوات و کلوت های شهداد به عنوان یک مقصد بزرگ طبیعت گردی و گردشگری ثبت جهانی شدند.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و بیش از هفت هزار اثر تاریخی و جاذبه طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
بخش ماهان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۳۷/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت آثار تاریخی


ماهان