اخبار گردشگری

نمایشگاه لباس های ایرانی- اسلامی در مانیل /هنر زبان همکاری و دوستی میان ملل مختلف است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ‘محمد جعفری ملک’ رایزن فرهنگی ایران معرفی جایگاه حضور زن در مکتب اسلام و نظام اسلامی از نگاه پوشش ,ترسیم هنر زنان مسلمان ایرانی در فرهنگ اصیل و سنت های دیرین آن و ارایه حجاب کامل و برتر در جامعه اسلامی به عنوان پوشش ملی را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.
وی افزود: نمایشگاه لباس های سنتی زنان ایران عصر روز گذشته در دانشگاه سن توماس با حضور معاون برنامه ها و همکاری های بین الملل دانشگاه این دانشگاه به طور رسمی افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه ‘لیلیان سوزان’ معاون بین الملل دانشگاه در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت : ایران به عنوان سرزمینی تاریخی با فرهنگ های گوناگون نگاه ما را به خود جلب می کند وقتی به ایران می نگریم نکات زیادی را در آنجا می یابیم. یکی از این نکات استفاده بسیار از زیبایی های طبیعت و رنگ های گوناگون در زندگی مردم است.
وی افزود: اساسی ترین ویژگی ایران خدامحوری توأم با دموکراسی است که از مختصات قابل تأمل مردم است و از قبل از اسلام تاکنون در ایران به وضوح قابل مشاهده است.
سوزان همچنین گفت: معماری در تاریخ کهن ایران نقش به سزایی را ایفا کرده است طراحی های داخل و خارج خانه برای رفاه خانواده و چگونگی پذیرایی میهمانان در خارج از اتاق های اقامت اعضای خانواده ایرانی قداست معماری ایرانی را نشان می دهد.
این مسئول فرهنگی فیلیپین با بیان اینکه ‘هنر ایران و ایرانی گویای قدمت و تمدن بزرگی است که نشانه شان و عظمت و بزرگی مردم این سرزمین می باشد’گفت: دانشگاه سانتا توماس مفتخر به میزبانی این رویداد فرهنگی است که از این طریق بخشی از هنر ایران زمین در معرض دید دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه قرار گرفته است.
محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی ایران نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت : از اینکه نمایشگاه لباس های سنتی زنان ایرانی در قدیمی ترین دانشگاه آسیا به نمایش گذاشته می شود بسیار خوشحالم زنان ایرانی هنر را از طبیعت به داخل خانه آوردند و نقش و نگار طبیعی را با خود همراه کردند.
وی با بیان اینکه زبان و هنر زبان همکاری و دوستی بین اقوام و ملل و ادیان مختلف است،
افزود: زیبایی چشم نواز این لباس ها در تنوع رنگ ها نشانه ای از هنر ایرانی در طول هفت هزار سال تمدن ایران است. تنوع رنگ ها در زندگی روزمره هدیه ای است که ایرانیان در طول هزاران سال به جهانیان هدیه کردند.
طبق این گزارش ، همزمان با این رویداد فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تزئینی ایران نیز در بخش دیگری از دانشگاه سنت توماس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
دانشگاه سن توماس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آسیاست که در شهر مانیل فعالیت می‌کند و رئیس این دانشگاه مستقیماً از سوی واتیکان تعیین می‌شود.
شبک**آساق **۱۳۹۲**مریم شفیعی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*


فرهنگی


فیلیپین ایران


مانیل تهران


رابزن فرهنگی ایران در مانیل