اخبار گردشگری

ایرانیان خارج از کشور بسته تشویقی گردشگری دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محب خدایی روز یکشنبه در همایش بین المللی اقتصاد و گردشگری حلال در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: در کشور ایران همه شاخص های گردشگری حلال موجود است و مانند سایر رقبا نیاز به زیرساخت های خاصی ندارد.
وی افزود: گردشگری حلال در اقتصاد دنیا نقش مهمی دارد و ۳۰ درصد از گردشگران دنیا را مسلمانان تشکیل می دهند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد : باید اندیشد که چرا ترکیه، مالزی و اندونزی نسبت به ایران در حوزه جذب گردشگران حلال موفق تر عمل کرده اند و باید ذهن ها را به این معطوف کرد که اکنون به دلیل فواید بسیار گردشگری حلال، فرانسه و کره هم برای توسعه آن اقدام کرده اند.
خدایی تصریح کرد: استفاده از اخلاق اسلامی به عنوان یک محور مهم از زمان ورود گردشگر به کشور در فرودگاه و سپس در هتل ها تاکسی ها و مکان های مختلفی که به آنها خدمات ارائه می شود، مزیت قابل توجهی است.

** ایران بالاترین زیرساخت های گردشگری حلال دنیا را دارد
محب خدایی تاکید کرد: ایران در زمینه زیرساخت های گردشگری حلال بالاترین جایگاه دنیا را دارد و می توانیم با الحاق شادی های حلال به گردشگران خارجی آنها را متوجه کنیم و که شادی فقط با نوشیدنی غیرحلال به دست نمی آید.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم به ۲۰ میلیون نفر گردشگر در چشم انداز ترسیم شده برسیم باید تغییر رویه بدهیم و به گردشگر حلال به عنوان یک محور شتاب دهنده توجه کنیم .

محب خدایی یادآور شد: ایجاد تقویم گردشگری به منظور اعلام رویدادهای فرهنگی و بومی و ملی کشور به گردشگران خارجی، استفاده از ظرفیت های جهانی و تکلیف برنامه ای برای همه استان ها از جمله اقدمات ما برای توسعه گردشگری حلال است که ایرانیان خارج از کشور در آن نقش جدی دارند.
معاون گردشگری کشور افزود: ایرانیان خارج از کشور با تبلیغ برای خارجی ها برای سفر به ایران بسته های تشویقی گردشگری دریافت می کنند و اگر هر یک از ایرانیان در خارج برای گردشکری و مصرف صنایع دستی ایرانی تبلیغ کند، تشویق خواهد شد و یک بازی برد – برد با ایرانی ها خارج از کشور داریم.
وی گفت: حمایت آیت الله هاشمی شاهرودی با تبیین مباحث فقهی گردشگری حلال و اهتمام ایشان در این راستا می تواند بهترین پشتوانه وقدرت برای ما باشد.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹** خبر و عکس: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


محب خدایی


گردشگری


گردشگری حلال