اخبار گردشگری

ارتباط ملت ها و نه سیاست دولت ها تعیین کننده سرنوشت جوامع است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،محمدرضا کارگر روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران و نمایشگاه عکس ‘متولدین لهستان مستقل، لهستانی ها ، کودکان اصفهان بعد از ۷۵ سال به ایران باز می گردند’ اظهار داشت: جامعه سیاسی باید تابع مردم و ملت ها باشد نه ملت ها تابع سیاست.
کارگر با اشاره به اینکه کشور ایران مکانی برای همه مهاجرین بود گفت: بر اساس آثار ابنیات تاریخی شاهد حضور فرهنگ های مختلف در فلات ایران هستیم و موج مهاجران آریایی در هزاره اول در ایران و مهاجرت یهودیان از بین النهرین به ایران و … باعث شد که ایران کشور با تنوع فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: به علت این ارتباط ها است که حضور لهستانی ها در ایران در جامعه ایرانی شکل گرفته که باعث مباهات و خوشحالی است که در طول تاریخ پدران ما ایران را به عنوان محل مقصد مهاجرت انتخاب کردند.
سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد افزود: در حالی که ایران پذیرای مهاجرین بود عده ای از ایرانی ها نیز مهاجرت کرده اند به گونه ای که ما تا کنون ۷ میلیون ایرانی خارج از ایران داریم که براساس شرایط حاکم بر جوامع مهاجرت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مهاجرت می تواند خوب باشد گفت:مهاجرت خوب است تا باورهای خود را تداوم و استمرار ببخشیم و افکار خود را گسترده تر و ماندگار تر کرد.
وی افزود: امیدوارم که ایران مقصد خوبی برای مهاجرین مختلف در شرایط فعلی جهان باشد و در آینده نیز بتوانیم این ارتباط گسترده را حفظ کنیم .
کارگر بیان داشت: در گذشته تنها مهاجرت باعث ارتباط بوده اما اکنون فقط مهاجرت فیزیکی نیست بلکه مهاجرت باورها و تفکرات باید صورت گیرد و پرداختن به این افکار تاریخی بستر را برای اتفاقات دیگر بیشتر آماده کند.
فراهنگ**۹۳۳۸***۱۸۲۳خبرنگار:صدیقه بهارلو** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تجسمی


لهستان


کارگر