اخبار گردشگری

افزایش ۲۰درصدی حضور گردشگران خارجی دهه محرم در استان یزد

محمدرضا نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران شهروندان هلند، آلمان، پرتغال، فرانسه، آلمان، لهستان، اسپانیا، بلژیک، سوئد، اتیوپی، بلژیک، برزیل، دانمارک، مالزی، استرالیا، ترکیه، شیلی، روسیه، کرواسی، سوئیس، اسلوونی، کره جنوبی، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن و چین بودند.
وی اظهار کرد: از مجموع آنها ۲۰۰ نفر روزهای چهارم تا هشتم ماه محرم با حضور در حسینه های گازرگاه، عربها، مریم آباد یزد، میبد و روستای خویدک از نزدیک عزادرای مردم را مشاهده کردند و روز تاسوعا نیز ۳۰۰نفر در مسجد روضه محمدیه (حظیره) و حسینیه ثارالله یزد حضور یافتند.
وی اضافه کرد: ۳۹۰ گردشگر خارجی روز عاشورا با حضور در حسینیه های یزد، امام (ره) تفت، سفید اشکذر و کوشکنو اردکان آیین های ویژه این روز و شب از جمله نخل برداری و شام غریبان را از نزدیک مشاهده کردند.
به گفته سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد ،در آیین های مذهبی استان روحانیان مسلط به زبان های خارجی گردشگران را همراهی کردند و به پرسش های آنان نیز پاسخ دادند.
نصیری با بیان اینکه حضور گردشگران خارجی در ماه محرم سبب آشنایی آنان با فلسفه قیام عاشورا و درک صحیح آموزه های دینی می شود، یادآور شد: واکنش آنها در آیین های مذهبی دهه محرم جالب توجه بود؛ طوری که بسیاری از آنان در این آیین ها تحت تاثیر قرار گرفتند.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استانها را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی ، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
یزد در تیر ماه امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.
۷۵۳۲*۲۰۴۷* خبرنگار: سعید صادقی مقدم* انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


دهه محرم


استان یزد