اخبار گردشگری

کاوشگری باستان شناسان آلمان در تپه ریوی مانه و سملقان آغاز شد

به گزارش ایرنا محمد سویدانلویی روز سه شنبه در نشست با فرماندار شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: تیم موسسه باستان شناسی آلمان با ایران تفاهم نامه پنج ساله منعقد کرده است، هم اکنون این تیم به مدت یک ماه کاوش در تپه ریوی مانه و سملقان در دوره های هخامنشی، ساسانی و اسلامی را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: یک تیم با حضور کارشناسان دانش بنیان آلمان و ایران برای بررسی دشت سملقان جهت استقرارگاه مشابه در تپه ریوی در این دشت به بررسی خواهند پرداخت.
وی همچنین از ایجاد سایت موزه در استان خبر داد و افزود: موزه باستان شناسی در پارک رضوان با هدف جذب گردشگر راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه به دنبال برقراری ارتباط بخش معماری دانشگاه بجنورد با دانشگاه مونیخ آلمان هستیم اظهار کرد: این کار باعث می شود که همکاری ها در تپه ریوی بهتر انجام شود.
سویدانلویی افزود: کاوش های باستان شناسی از سال ۱۳۹۱ در محوطه تاریخی ریوی در نزدیکی روستای نجف شهرستان مانه و سملقان آغاز شد که باستان شناسان به بقایای یک شهر تاریخی بزرگ از دوران هخامنشی دست یافتند که حدود ۹۰۰ سال پیش از میلاد تا اواخر دوران ساسانی، قدمت دارد.
فرماندار مانه و سملقان گفت: این شهرستان به عنوان ورودی استان خراسان شمالی محسوب می شود که دارای آثار باستانی زیادی است.
غلامرضا عوض زاده افزود: به دنبال هیات تجاری آلمان یک نشست هم با تیم باستان شناسی و کاوشگری این کشور داشته ایم که شاهد یافته های هخامنشیان هستیم.
شهرستان ۱۱۰هزار نفری مانه وسملقان در ۴۵کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۳ / ۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: مرضیه اردکام ** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کاوشگری


خراسان شمالی