اخبار گردشگری

گردشگری به شیوه سنتی به توسعه منجر نمی شود

به گزارش ایرنا غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی چهارشنبه شب در همایش صنعت گردشگری در مشهد اظهار کرد: باید به صنعت گردشگری با دید وسیع نگریست تا بتوان با مدیریتی نوین، رشد و توسعه آن را رقم زد.
وی با بیان اینکه مشهد نیز خارج از این ضرورت و نیاز برای خروج از مدیریت سنتی گردشگری نیست، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد واحدهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند و نیمی از گردشگران زیارت به مقصد این شهر سفر می کنند.
وی بیان کرد: بازاریابی گردشگری نیز در کشور از ضعف برخوردار است .
وی با اشاره به حوادث سیاسی که منجر به کاهش چشمگیر حضور مسافران عرب در مشهد و بروز مشکلات برای سرمایه گذاران واحدهای اقامتی شده است، افزود: متوجه این مشکلات هستیم اما می توان بر روی جذب مسلمانان کشورهای اروپایی و آمریکایی سرمایه گذاری کرد.
ابراهیم بای سلامی اظهار کرد: مزار بکتاش ولی در نیشابور و امام محمد غزالی در مشهد ظرفیت و استعداد حضور سایر مسلمانان را در خراسان رضوی فراهم کرده است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.
وی تصریح کرد: ۴۰ سال است که تلاش داریم هتل هایی با ۵۰۰ و ۶۰۰ اتاق بسازیم ولی هنوز در این زمینه موفق نشده ایم زیرا کشور ما نیاز به هتل های وسیع و گسترده دارد تا بتواند با کشورهای دیگر در عرصه گردشگری رقابت کند.
این فعال عرصه گردشگری بیان کرد: به طور جد در کشور به بازاریابی مستمر برای گردشگری انبوه نیاز است که متاسفانه در این زمینه نیز اقدامی نشده است.
وی افزود: اگر قرار باشد شمار گردشگران ورودی به کشور در قالب برنامه های بالادستی به پنج برابر افزایش یابد باید زیرساخت های این حوزه فراهم باشد اما متاسفانه در این زمینه نیز بسیار ضعیف و فاقد زیرساختهای لازم هستیم.
۵۱۳۲/۷۴۹۶
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


توسعه


همایش