اخبار گردشگری

معاون استاندار: آذربایجان غربی تا پایان سال صاحب سند توسعه گردشگری می شود

تقی کهوریان روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری افزود: برنامه های عملیاتی این سند نیز در چهار سال آینده تدوین و اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است، اضافه کرد: اجرای سند ملی توسعه گردشگری نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و افزایش سرمایه گذاری در این بخش ایفا می کند.
وی با بیان اینکه بسترهای جذب گردشگر باید فراهم شود، اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی، امکانات بهداشتی و درمانی، حمل و نقل مناسب و دیگر امکانات برای ارائه خدمات به گردشگران باید فراهم شود تا مسافران و گردشگران از جاذبه های تاریخی استان بازدید کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: گردشگری می تواند حرکت فراگیر اقتصادی و ارتقای درآمدی استان را به همراه داشته باشد.
جلیل جباری بر توسعه روز افزون زیرساخت های جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: حمل و نقل هوایی و ریلی، راه اندازی ایرلاین های جدید، منظم شدن پروازها و استاندارد سازی واحدهای اقامتی در این راستا باید در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هنوز مجتمع رفاهی بین راهی استاندارد در آذربایجان غربی نداریم، اضافه کرد: هتل های قدیمی استان نیز باید در این راستا مرمت و استانداردسازی شوند.
وی با بیان اینکه گردشگری روستایی یکی از ظرفیت های مهم آذربایجان غربی است، اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت این بخش، هشت روستای دارای بافت تاریخی شامل عسگر آباد ارومیه، خانقاه خوی، باغچه جوق ماکو، نصرت آباد تکاب، حسنلو نقده، سهولان و سونیاس مهاباد در استان شناسایی و بر روی آنها سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری روز پنج مهر مصادف با ۲۷ سپتامبر به‌ عنوان روز جهانی گردشگری نام‌ گذاری شده است که کشورهای مختلف در این روز برنامه‌های مرتبط با گردشگری را برگزار می‌کنند.
۸۱۳۵/۲۰۹۳** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سند ملی گردشگری


آذربایجان غربی