اخبار گردشگری

بازآفرینی و احیای سفال سلطان آباد در فراهان

به گزارش ایرنا، قاسم کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رشته توسط یکی از هنرمندان خوش ذوق شهرستان اراک با حفظ ساختار و کاربری امروزی احیا و معرفی شد.
وی بیان کرد: کرباس بافی (واشقان) از دیگر رشته های منسوخ شده در فراهان است که نیاز دارد ضمن معرفی زمینه ورود آن به بازار با توجه به سلیقه افراد و کاربری امروزی فراهم شود.
کاظمی بیان کرد: احیا و مستند سازی نساجی شهرستان فراهان نیز از جمله اقداماتی است که امسال در دستور کار قرار دارد.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برپایی هفته فرهنگی در راستای معرفی رشته های صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی از دیگر اقدامات کاربردی در راستای معرفی صنایع دستی شهرستان است.
کاظمی عنوان کرد: بازارچه صنایع دستی فراهان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و امید می رود با اعتبارات سال جاری تا اوایل سال ۹۷ این بازارچه با ۱۰ غرفه به بهره برداری برسد و به محل دائمی برای فروش محصولات و صنایع دستی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به هنرمندان که در صندوق کارآفرینی امید و رسیدگی به موضوع بیمه هنرمندان نیز از جمله اقدامات در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش، رشته های فعال هنرمندان شهرستان فراهان را دست بافت های سنتی، گلیم گل برجسته، زیر اندازهای سنتی، آثار چوبی، منبت، معرق و قلم زنی برشمرد.
کاظمی بیان کرد: با توجه به این امرکه فراهان به تازگی به شهرستان ارتقا پیدا کرده است از مجموع ۵۸ هنرمند شناسایی شده این خطه در مجموع ۲ نفر بیمه هستند که مقرر شده است تقویت دایره بیمه هنرمندان این شهرستان تا اوایل سال آتی ادامه یابد.
شهرستان فراهان دارای ۵۸ هنرمند شامل ۱۴ هنرمند مرد و ۴۴ هنرمند زن در رشته های مختلف هنری است.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای ۲ بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین است.
۷۱۱۴/۶۰۱۳/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی و گردشگری


صنایع دستی


فراهان