اخبار گردشگری

حدود ۳۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه آبگینه تهران دیدن کردند

سمیه محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در همین مدت ۲۴ هزار و ۵۲۸ گردشگر داخلی و خارجی از این مکان فرهنگی دیدن کردند که این رقم امسال به ۳۲هزار و ۵۸۳ گردشگر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین در ۶ ماه نخست سال گذشته ۹هزار و ۳۱۲ گردشگر خارجی از این موزه دیدن کردند که این تعداد امسال به ۹هزار و۸۶۲ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه ۲هزار و ۶۴ قطعه سفال و شیشه تاریخی در موزه آبگینه تهران حفاظت می شود گفت: از این تعداد ۸۹۹ آبگینه و شیشه، ۶۸۰ قطعه سفال، ۲۴۲ بلور و ۲۴۳ شی نفیس است.
محبی اظهار کرد: از نظر قدمت اشیا تاریخی را می توان قدیمی ترین سفالینه ها تندیس الهه مادر مربوط به هشت هزار سال پیش از مکانی نامعلوم و سفالینه گیل گمیش مربوط به تمدن اورک کشف در منطقه نهاوند و همچنین تنبوشه های شیشه (میله های خالی) مربوط به پنج هزار سال از جغازنبیل در موزه آبگینه نگهداری می شود.
مدیر موزه آبگینه از اهدای و انتقال ۲شی معاصر و قدیمی در چند ماه اخیر به این مکان فرهنگی خبر داد و گفت: تندیس ماهی صمد بهرنگی(در سرسرای) و کوزه سفالی مربوط به دوره ساسانی( ورودی موزه) نیز در معرض دید عموم قرار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه قیمت بلیت برای گردشگران هنوز تغییری نداشته است خاطر نشان کرد: ورودی برای گردشگران داخلی ۲هزار و ۵۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان می باشد.
به گفته محبی ساعت بازدید روزانه در نیمه دوم سال از ۸ تا ۱۷خواهد است.
مدیر موزه آبگینه از عملیات حفاظت و مرمت بنا و پی ساختمان این موزه خبر داد و افزود: به دلیل ترک خوردگی برخی از دیوارهای مجموعه، با همکاری کارشناسان میراث تهران تاکنون اقدامات حفاظتی در پی بنا صورت گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در سازه بنا وجود ندارد، تاکید کرد: تاکنون چند مرحله تزریق خاک در پی بنای اصلی انجام شده است.
موزه آبگینه موزه تخصصی سفال و شیشه ایران که در خیابان سی تیر واقع شده که این بنا متعلق به اواخر سده سیزدهم شمسی به دستور احمد قوام (قوام السلطنه از نخست وزیران ایران در اواخر قاجار و پهلوی) ساخته شد.
خبرنگار: امین کمالی فر ** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه آبگینه


تهران بازدید


گردشگری