اخبار گردشگری

افزایش گردشگران ایرانی در کره جنوبی

به گزارش بامداد روز پنج شنبه ایرنا، کره جنوبی خاطر نشان کرده است که استقرار سامانه ضد موشکی پیشرفته تاد آمریکا در این کشور باعث شده است تا گردشگران چینی تمایلی برای سفر به کره نداشته باشند.
این در شرایطی است که آمارهای رسمی این کشور نشان می دهد که شمار گردشگرانی از ایران، قزاقستان و ویتنام به کره جنوبی افزایش چشمگیری داشته است.
آمارها تایید گر آن است که شمار گردشگران ایرانی به کره جنوبی از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تا پایان ماه هفتم نزدیک به ۲۶ درصد افزایش یافته است.
همچنین در همین دوره شمار گردشگران قزاقستانی به کره جنوبی ۲۶ درصد و شمار توریست های کشور ویتنام به کره نیز نزدیک به ۲۹ درصد بیشتر شده است.
سازمان گردشگری کره جنوبی در بیانیه ای که روزنامه هرالد این کشور به آن اشاره کرده، آورده است : تلاش بر این است که با استفاده از روند فزآینده شمار گردشگران دیگر، جای خالی گردشگران چینی در کره پر شود.
هر سال از کره جنوبی نزدیک به ۱۷میلیون گردشگر بازدید می کنند که نزدیک به هشت میلیون نفر از آنها را گردشگران چینی تشکیل می دهند که شمار آنها در سال جاری میلادی کاهش زیادی داشته است.
گزارش های آماری حاکی است که شمار گردشگران چینی در همین دوره هفت ماهه در کره جنوبی نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته و میلیاردها دلار به صنایع خدماتی گردشگری و مسافرتی این کشور لطمه زده است.
پیش بینی دولت کره جنوبی این است که با ادامه این روند و کاهش شمار گردشگران چینی خسارات اقتصادی وارده به این صنعت در کره جنوبی امسال به ۱۵ میلیارد دلار برسد.
دولت در تلاش است تا با برگزاری مراسمی با عنوان هفته مواد غذایی حلال که البته یک دوره دوماه را از ماه اکتبر به بعد شامل می شود، گردشگرانی از کشورهای مسلمان را به کره جنوبی جذب کند.
شبد**آساق**۲۳۱**۱۳۷۹
انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*


فرهنگی


خارجی


چین


ایران