اخبار گردشگری

نخستین کیوسک های فروش صنایع دستی آذربایجان غربی در ارومیه راه اندازی شد

جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی کیوسک های موقت فروش صنایع دستی از سیاست های جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عرضه و فروش مستقیم محصولات صنایع دستی در بین اقشار مختلف جامعه است و استان آذربایجان غربی دومین استان کشور به شمار می رود که این طرح را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: این کیوسک ها بازارچه و محل فروش موقت تولیدات صنایع دستی است که به شکل مستقیم از تولید کننده به خریدار عرضه می شود.
وی با اعلام اینکه این سیاست به توسعه صنایع دستی کمک می کند، افزود: این کیوسک ها با نرخ پایین به هنرمندان صنایع دستی اجاره داده شده و آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: این کیوسک ها به زودی با شرایط ویژه ای به تعدادی از هنرمندان صنایع دستی واگذار می شود که از جمله این شرایط، حضور فعال و همیشگی هنرمند در محل و تولید و عرضه محصولات بومی استان است.
جباری اظهار کرد: قصد داریم در مراحل بعدی، در دیگر نقاط استان ازجمله اماکن تاریخی و گردشگرپذیر استان این کیوسک ها را راه اندازی کنیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت برخورداری از قومیت های مختلف صاحب صنایع دستی فاخر از جمله گلیم بافی، منبت کاری، ریزه کاری، مشبک کاری، جاجیم بافی، سوزن دوزی، ظریف کاری، پیکر تراشی، سفالگری و دهها صنایع دستی دیگر است که این صنایع برای فروش و راهیابی به بازارهای جهانی و جلب نظر گردشگران خارجی نیاز به بستر سازی دارند.
۸۱۳۵/۲۰۹۳** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


کیوسک های صنایع دستی


آذربایجان غربی