اخبار گردشگری

۴۷ بنای تاریخی استان تهران مرمت می شود

رجبعلی خسروآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در حال حاضر مرمت این پروژه های که با اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته در قالب مدرسه، مسجد، کاروانسرا و تک بنای تاریخی در حال انجام است.
مدیرکل میراث استان تهران با بیان اینکه مرمت این پروژه ها در سال گذشته از طریق اعتبارات ملی با تخصیص ۷ میلیارد تومان آغاز شده است افزود: برای اتمام این بناها امسال نیز ۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان اعتبار ملی و استانی تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه افزون بر ۲هزار و ۳۰۰ اثر ملی در استان تهران وجود دارد، خاطر نشان کرد: درحال حاضر امسال پرونده ۱۵ اثر تاریخی استان برای ثبت ملی تکمیل و به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.
خسروآبادی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳۰ اثر تاریخی استان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.
وی همچنین به کم شدن دبی جریان آب چشمه علی شهر ری نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص مکاتباتی با آب فاضلاب و آب منطقه ای شهر ری صورت گرفته و دلیل این موضوع تا آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: شایعات و خبرهایی مبنی بر خشک شدن کامل آب چشمه علی شهر ری مطرح شده را نادرست خواند و موضوع کم آبی این چشمه با قدمت تاریخی (ساسانی و قاجاری) از طریق این اداره کل در حال رسیدگی است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


بناهای تاریخی