اخبار گردشگری

جشنواره‌های فرهنگ‌های بومی ظرفیت ایجاد نشاط در جامعه است

به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب عصر جمعه در اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر در شهرستان گرمسار استان سمنان، گفت: ایران اسلامی در بخش فرهنگی با برخورداری از قومیت ها و تمدنی کهن در منطقه زبانزد همگان است و باید با از این ظرفیت ها برای افزایش نشاط، اشتغال و رونق کسب و کار در کشور بهره گرفت.
وی ادامه داد: در ایران برای افزایش نشاط و تحرک اجتماعی باید به برگزاری بیشتر بازی های بومی و محلی توجه کرد تا در جامعه شادی و نشاط داشته باشیم.
کاتب خاطرنشان کرد: تفکر شیعه رویکردی ناب و پر از دلدادگی به ائمه اطهار(ع) و پر از نشاط معنوی است و برگزاری این جشنواره ها با حفظ ارزش های اسلامی در بیان فرهنگ های های مذهبی قومیت های ایرانی تاثیرگذار است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری بازارهای صنایع دستی و سوغات و هدایا در حاشیه برگزاری جشنواره، زمینه رونق کسب وکار هنرمندان را فراهم می‌کند و باید مسوولان دستگاه های اجرایی مربوط در برگزاری این آیین های تلاش بیشتری داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اعتبارات دولتی و نفتی اداره کشور میسر نیست و باید با برجسته کردن نقش بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای عمران و آبادانی در ایران اسلامی تلاش کرد.
اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر همراه با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع کارخانه پنبه گرمسار در استان سمنان با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد، در این جشنواره ۱۵ استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است.
در آیین آغاز این جشنواره علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان، امیرعلی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد همتیان معاون استانداری و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نماینده مجلس


نشاط اجتماعی