اخبار گردشگری

اولین جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر در شهرستان گرمسار آغاز شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، شناسایی فرهنگ اقوام و ایجاد نشاط و شادابی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: در این جشنواره ۱۵ استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است.
فرزاد فتاحی گفت: در سال جاری با دعوت از کشورهای عراق و گرجستان این آیین به صورت بین المللی در شهرستان گرمسار استان سمنان در حال برگزاریست.
وی اظهار داشت: همایش اقوام و عشایر ایران در چهارسال متوالی در سمنان برگزار شد که مبین توجه مسوولان این استان به حوزه فرهنگ و توجه به مسایل بومی و محلی است.
وی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه آیین تاثیری زیادی بر روی روحیه مردم دارد و نشاط و شادابی در جامعه را دوچندان می کند، یادآور شد: بازی های بومی و محلی می تواند جایگزین خوبی برای بازی ها و ورزش های پرهزینه باشد، چرا که با کم‌ترین هزینه نشاطی وصف ناشدنی در جامعه ایجاد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بازی های بومی و محلی با برگزاری این دست همایش ها در بین مردم بیشتر ترویج می یابد و کودکان و نوجوانان با فرهنگ غنی دیارشان شناخت کافی به دست می آورند.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری، و مسوولانی از استان سمنان و شهرستان گرمسار حضور دارند، در سال ۹۵ هم جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران با حضور ۱۵ استان کشور به میزبانی گرمسار در استان سمنان برگزار شد.
۷۳۳۹/۶۱۰۳ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


اقوام


عشایر


جشنواره بین المللی