اخبار گردشگری

ثبت ملی منبت ملایر مقدمه ای برای جهانی شدن

به گزارش ایرنا علی مالمیر روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای استان همدان است که کمتر از ۲ سال موفق به کسب ۲ عنوان شهر جهانی سفال و شهر ملی منبت شده است.
وی افزود: کسب این عنوان ها آغاز راهی است که سبب می شود در این زمینه با هم افزایی و همراهی همه دستگاه های دولتی، هنرمندان و بخش خصوصی بتوانیم سطح کمی و کیفیت این صنعت را ارتقا دهیم.
مالمیر حوزه صنایع دستی را یکی از مهمترین ظرفیت های استان از نظر اقتصادی و جاذبه های گردشگری دانست و بیان کرد: بخش عمده ای از اقتصاد ما وابسته به صنایع دستی است و مهمترین بخش سهم بری هم در کارگاه ها و هم اشتغال در حوزه منبت است.
وی با بیان اینکه ملایر قطب تولید مبل منبت در کشور است ادامه داد: این شهرستان با وجود چهار هزار کارگاه و فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند توانست عنوان با ارزش شهر ملی مبل و منبت را کسب کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: این عنوان مهم موجب می شود که با خلاقیت و تنوع در طرحها و با رویکردی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی در حهت صادرات داریم، بتوانیم منبت را نه تنها در مبل بلکه در حوزه های دیگر نیز تولید کنیم.
مالمیر تاکید کرد: کسب این عنوان باید زمینه ای باشد تا با رویکرد صادرات بخشی از صادرات استان همدان را به حوزه منبت اختصاص دهیم.
وی از حمایت ها و تلاش های بی دریغ رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت؛ معاون صنایع دستی کشور، نمایندگان ملایر و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در کسب این عنوان ملی تقدیر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال های متوالی این جشنواره به صورت ثابت در ملایر برگزار شود و زمینه ای برای جذب گردشگر در استان و همدان باشد.
نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت روز چهارشنبه در سالن فرهنگی و هنری ارشاد ملایر با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در حال برگزاری است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ رر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره


شهر ملی منبت