اخبار گردشگری

مرمت و بازسازی ۱۰بنای تاریخی بروجرد درحال انجام است

حجت الله یارمحمدی روزسه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بروجرد اعتباری بیشتراز۱۲میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی درنظرگرفته شده است.
وی اظهارکرد: این بناها شامل مرمت مدرسه حجتیه، حمام اشترینان، حمام سید، خانه های مرادی، حاتمی، روغنی، مجموعه فرهنگی خانه طباطبایی، خانه افتخارالسلام، خانه صدرزاده و خانه هجری می باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بروجرد بیان کرد: این بناها ازمجموع بناهای تاریخی و ثبت ملی شده بروجرد هستند که برخی ازآنها به صورت مشارکتی انجام می شود.
یارمحمدی اضافه کرد: امسال اعتبارات بیشتری برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در بروجرد درنظرگرفته شده وبراساس اولویت مرمت بناها آغاز می شود.
وی گفت: ۱۶۵ اثروابنیه تاریخی بروجرد درفهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده و هم اکنون هفت خانه قدیمی بروجرد درتملک میراث فرهنگی می باشد.
بروجرد با بیش از ۳۵۰ هزارتن جمعیت و یک هزارو ۶۰۶ کیلومترمربع مساحت و۲۷۰ هکتار بافت فرسوده درشمال لرستان واقع شده و دارای آب وهوای معتدل است.
این شهرستان با دارا بودن ۱۶۵ بنای تاریخی،۱۷ بقاع متبرکه وهمچنین طبیعتی زیبا و دیدنی همه ساله درایام نوروزمیزبان گردشگران فراوانی است.
۷۲۷۳/۶۰۵۲ خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بنای تاریخی


مرمت