اخبار گردشگری

قشقاوی: ۲۰ درصد درآمدهای گردشگری برای توسعه زیرساختهای این بخش هزینه شود

به گزارش ایرنا حسن قشقاوی روز دوشنبه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کرمان افزود: اینکه می گویند هر گردشگر خارجی برابر ۳۰ بشکه نفت درآمدزایی دارد باید گفت آیا برای نفت هزینه نمی کنید، پس چرا بخشی از درآمد گردشگری نباید به توسعه زیرساخت های این بخش اختصاص یابد.
وی با اشاره به بالا بودن قیمت برخی پروازهای هواپیمایی ماهان به کرمان، گفت: آیا این افزایش قیمت انصاف است در حالی که پایه، جان و درآمدش از کرمان است.
وی اظهار کرد: هواپیمایی ماهان باید هزینه سفر به کرمان را نصف کند و بعد از آن هر کاری از وزارت خارجه بخواهد انجام می دهیم.
قشقاوی افزود: مشکلی در زمینه ویزا نداریم و در برخی شهرها دفتر صدور ویزا راه اندازی شده است.
وی در ادامه از استاندار کرمان به عنوان فردی پیگیر، پرتلاش و موفق یاد کرد و گفت: در قرآن کریم مقوله اطلاع رسانی گردشگری و خود گردشگری به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید بر پایه گردشگری باشد ، گفت: گردشگری صنعتی درآمدزا است که تفرج و شادابی، توسعه دانش و علم، آشنایی با سنت ها و آداب و همنشینی با بزرگان را به همراه دارد.
قشقاوی با اشاره به اینکه گردشگری اخلاق، ادب و احترام یک جامعه را نیز به دیگران نشان می دهد ، اظهار کرد: در حوزه گردشگری باید به مهمان و گردشگر چه مسلمان یا کافر احترام کرد.
وی عنوان کرد: فعالیت بسیار مثبتی در استان کرمان برای تقویت گردشگری انجام شده اما باید به معرفی تمام جاذبه های استان توجه بیشتری شود.
وی به وجود ۷۰۰ اثر تاریخی در استان کرمان و ثبت پنج اثر این استان در فهرست آثار جهانی اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی کرمان را به جهان معرفی کنیم این استان میزبان گردشگران بیشماری می شود.
در این آئین همچنین تفاهم نامه مطالعه، طراحی، سرمایه گذاری و ایجاد مراکز تفریحی، گردشگری و هنری در حوزه تفرجگاه ها، قطب های گردشگری و مراکز اقامتی و توریستی بین استانداری کرمان و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران امضاء شد.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیران، اصناف، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان کرمان آغاز به کار کرد.
این گردهمایی از روز دوشنبه ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه با برنامه های کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی، همایش معرفی فرصت های گردشگری استان کرمان برگزار می شود.
همچنین در این آئین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان حضور دارند.
این گردهمایی توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کرمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برگزار می شود.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۴۰/۳۰۲۹/ ۶۰۷۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


نمایندگان گردشگری