اخبار گردشگری

برگزاری جشنواره آش ایرانی به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره آش ایرانی به رشد میزان شرکت کنندگان در جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال در بخش آش و بخش صنایع دستی جشنواره به ترتیب شاهد رشد ۱۱ درصدی و ۱۶ درصدی حضور شرکت کنندگان از استان های مختلف کشور بودیم.
وی به اجرای آیین های سنتی، موسیقی و رقص های محلی از ۱۲ استان کشور در دوازدهمین جشنواره آش ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: حضور گروه های مختلف از اقوام کشور نیز در جشنواره امسال رشد ۳۰ درصدی داشت.
رحمتی اظهار کرد: از استان زنجان نیز ۱۸۰ گروه آشپزی متقاضی شرکت در جشنواره بودند که با برگزاری آزمون و مسابقه اولیه، ۱۵ گروه توانستند جواز حضور در جشنواره ملی آش ایرانی را کسب کنند.
وی با بیان اینکه گروه های آشپزی از ۲۶ استان کشور، اقدام به پخت آش های محلی خود در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی کردند، افزود: ۱۲۵ غرفه صنایع دستی با حضور همه استان های کشور و نیز نمایشگاه سنگ های قیمتی و زیور آلات از دیگر برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره آش ایرانی، ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به مقصد این جشنواره بود که این امر نشان از آن دارد که جشنواره آش ایرانی توانسته است زنجان را از یک معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل کند.
وی به حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی اشاره کرد و افزود: حضور بالاترین مقام گردشگری کشور در این جشنواره، نشان از نقش و جایگاه ملی جشنواره آش ایرانی دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور امسال در محل مجموعه تفریحی، فرهنگی گاوازنگ زنجان برگزار شد.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره آش


مطالبه اجتماعی


زنجان