اخبار گردشگری

ارزش افزوده گردشگری با زبان اقتصادی ایجاد می شود

به گزارش ایرنا محمد محب خدایی شامگاه یکشنبه در نشست سه جانبه نمایندگان اطلاع رسانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل هتل پارس کرمان افزود: اگر ارزش افزوده حوزه گردشگری به شدت بالا برود و بازگشت سرمایه زیاد شود شاهد سرمایه گذاری خودجوش در این حوزه خواهیم بود.
وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ باید به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور برسیم که این میزان هم اکنون پنج میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف به سرمایه گذاری کلانی نیاز داریم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بسیاری از پتانسیل های کشور ما ظرفیت تبدیل به مراکز اقامتی دارند و گردشگران خارجی تمایل زیادی به اقامت در اقامتگاه های بوم گردی دارند.
وی با اشاره به وجود بی نظمی در زمان بندی ورود تورهای گردشگری به کشور بیان کرد: در بسیاری از زمان هایی که باید در کشور گردشگر تفریحی داشته باشیم اقدام به برگزاری همایش ها و نمایشگاه های غیر مرتبط می کنیم.
محب خدایی افزود: ما نتوانسته ایم شبکه سفر خود را با شبکه سفر دنیا تنظیم و هماهنگ کنیم.
وی خطاب به نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری در خارج کشور گفت: باید به لحاظ زبان اقتصادی و منافع مشترک بتوانیم در بازار گردشگری راهگشا باشیم.
وی اظهار کرد: امروز مهمترین ظرفیت در حوزه گردشگری، صادرات برند است و باید به کمک شرکت های بزرگ بین المللی فعال در کشور صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران در دنیا تبلیغ شود.
محب خدایی بیان کرد: با برخی تبلیغات منفی ذهنیت های سنگینی بر علیه کشور ما در دنیا وجود دارد که باید با پیام های مثبت گردشگران را برای سفر به ایران ترغیب کنیم.
وی تاکید کرد: در استان کرمان با توجه به تلاش ها و سرمایه گذاری های انجام شده در احیا و بازسازی میراث فرهنگی و گردشگری استان، باید به تجاری سازی و بحث اقتصادی آن توجه شود.
محب خدایی برای شرکت در گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور که فردا دوشنبه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار می شود به کرمان سفر کرده است .
خبرنگار : داود رجبی **انتشار: بهنام احمدی *
۷۳۴۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


محب خدایی