اخبار گردشگری

غار یخی چمای کوهرنگ دو نفر را به کام مرگ کشاند

بهمن عسگری سوادجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که یک خانواده هشت نفره شیرازی به قصد تماشای غار یخی چما به درون این محوطه گردشگری وارد شده بودند دچار سانحه شده و ۲ تن از اعضای این خانواده بر اثر سقوط تکه های یخ از سقف غار یخی دچار ضربه مغزی شده و در دم فوت می کنند.
وی ادامه داد: در این حادثه که ساعت ۱۵ و سی دقیقه روز شنبه – یازدهم شهریورماه – رخ داد، پدر خانواده از ناحیه پا دچار مصدومیت شد اما ۲ پسران ۳۲ و ۲۷ ساله خانواده در این حادثه فوت می کنند و سایر اعضا در غار حبس می شوند که بلافاصله با حضور نیروهای امدادی نجات پیدا می کنند و از غار خارج می شوند.
عسگری سوادجانی، پیشروی بیش از حد در غار را عامل اصلی بروز حادثه دانست و گفت: همواره به گردشگران توصیه و هشدار داده می شود که بیش از حد مجاز در درون غار وارد نشوند چون ممکن است به سبب تغییرات دمایی قندیل ها سقوط کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این خانواده به صورت شخصی و خارج از تورهای گردشگری به استان سفر کرده بودند.
به گزارش ایرنا، غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که برف های ان تا ۵۰ متر نیز می رسد.
لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است و باید از عبور و داخل غار اجتناب کرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


حوادث


غاز یخی چما