اخبار گردشگری

آبدار: تبریز ۲۰۱۸ می تواند زمینه ساز تعمیق اشتراکات فرهنگی تبریز و باکو باشد

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران رسانه های جمهوری آذربایجان، افزود: با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان در سال های اخیر، رسانه های این کشور می توانند در معرفی و تبلیغ تبریز ۲۰۱۸ نقش اثرگذار داشته باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۲۰۱۹ نیز باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، رسانه های تبریز و آذربایجان شرقی می توانند عهده دار معرفی و تبلیغ این رویداد مهم جهانی باشند.
آبدار با بیان اینکه میراث غنی فرهنگی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی متنوع تبریز می تواند از طریق رسانه های جمهوری آذربایجان هر چه بیشتر معرفی شود، یادآور شد: این امر می تواند در جذب گردشگران آذربایجانی و نیز هدایت سایر گردشگران ورودی جمهوری آذربایجان به تبریز نقش مهمی ایفا کند.
وی به ثبت دو اثر جهانی از آذربایجان شرقی در فهرست یونسکو و ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف اشاره کرد و گفت: برای استفاده از این عناوین بین المللی در جذب گردشگران نیاز داریم تا از تعاملات بین المللی در حوزه رسانه بهره کافی ببریم که این امر با برگزاری چنین برنامه هایی محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سرپرست گروه خبرنگاران جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به جذابیت های بیشمار تبریز برای گردشگران، گفت: آمده ایم تا زیبایی های دیده شده و دیده نشده تبریز را از قاب قلم و دوربین در جمهوری آذربایجان به تصویر بکشیم، زیبایی هایی که هر کدامشان برای ما بسیار خوشایند است.
طاهر آیدین اوغلو افزود: لازم است رویدادهایی با محوریت اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فی مابین تبریز و باکو تعریف شود تا از این طریق گام هایی در راستای توسعه گردشگری و رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ برداشته شود.
تعداد ۱۳ نفر از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان برای بازدید از آثار تاریخی و معرفی آنها با هدف تقویت ارتباطات رسانه ای بین تبریز و باکو از روز گذشته وارد تبریز شده و مدت سه روز در این شهر تاریخی اقامت خواهند کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


رسانه ای


جمهوری آذربایجان


خبرنگاران