اخبار گردشگری

خط بافت های خیال در میان گلیم

زهرا بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا با اشاره به برپایی نمایشگاهی با عنوان خط بافت های خیال ، اظهار داشت: یکی از علایقم همیشه بافت بوده ولی نتوانستم در این زمینه فعالیت کنم از این رو تصمیم گرفتم تا در فضای نقاشی خط فضایی ایجاد کنم تا مخاطب با دیدن آثار تصویری از بافت در ذهنش ایجاد شود.
وی ادامه داد: در کارها سعی کردم تا از نقوش ریز و حروف سفیر استفاده کنم تا تمثیلی از گلیم داشته و شکل قالب در نقاشی هایم پیدا نکند همچنین به نوعی جنس گره را نیزدر آثار نشان داده ام .
بهرامی با اشاره به انتخاب گلیم گفت: هنر گلیم بافی توسط زنان ودختران عشایربا حداقل امکانات انجام می شود، کسانی که هنرمند، خلاق و توانمند هستند و بدون تحصیلات آکادمیک رنگ ها و طرح های مختلف را به خوبی می شناسند وکنار هم قرار می دهند.
وی ادامه داد: درگذشته بیشتر طرح ها ذهنی بافی بود اما الان متاسفانه ذهنی بافی کمرنگ شده و بیشتر از طریق نقشه و سفارشات انجام می شود و کمتر شاهد تصویرهای بکر و نادیده در گلیم ها هستیم .
نمایشگاه آثار زهرا بهرامی ۳ تا ۱۰ شهریورماه در گالری مژده در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.
بهرامی در این نمایشگاه ۱۸ اثر که همه با تکنیک مرکب، اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم است را به نمایش می گذارد.
فراهنگ**۹۳۳۸**۱۸۲۳ خبرنگار:صدیقه بهارلو** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تجسمی


نقاشی خط


گلیم