اخبار گردشگری

آغاز مرمت پنج اثر تاریخی لاهیجان

اسماعیل پورحسن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجداکبریه ، تکیه پیرعلی ، خانه صادقی (محل استقرار اداره میراث فرهنگی ) ، موزه تاریخ چای کاشف السلطنه و بقعه شیخ زاهد گیلانی با تخصیص حدود پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی دراین شهرستان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مرمت ها شامل جا زنی خشت های فرسوده ، کف سازی ، بندکشی دیواره ها، مرمت دیواره های جانبی ، مرمت سقف ها، تعویض سفال های فرسوده و بندکشی به منظور استحکام بخشی و دوخت و دوز واحدها با فعال سازی کارگاههای مرمت درحال انجام است.
وی اظهارداشت:شهرستان لاهیجان ۲۹ اثر ثبت ملی شامل بناها، بقعه ها و مساجد در فهرست آثار ملی دارد و ۲۵ اثر آن نیز در شرف ثبت است .
پورحسن یاداور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰هزار و ۶۷۳نفر نفر از مراکز تاریخی و تفریحی شهرستان لاهیجان دیدن کرده و یک میلیون و ۳۴۷هزار و ۷۸نفر گردشگر در این شهرستان اقامت داشته اند.
وی تصریح کرد: شهرستان لاهیجان با یک هزار و ۲۶۱تخت گردشگری از نظر داشتن واحدهای اقادمتی ثابت تحت پوشش دارای رتبه چهارم استانی است .
وی افزود : چهارهتل در این شهرستان در حال ساخت است که یک هتل به بهره برداری رسید و تا آخر سال حداقل یک هتل پنج ستاره نیز به بهره برداری خواهد رسید.
پل خشتی ، بقعه چهارپادشاهان ، موزه کاشف السلطنه ، قبر شیخ زاهد، مسجد اکبریه و خانه ها و بافت های تاریخی از جمل جاذبه های تاریخی شهرستان لاهیجان به شمار می روند .
بر اساس آخرین سرشماری شهرستان لاهیجان ۱۶۷هزار و ۵۴۴هزارنفر جمعیت دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


مرمت آثار